11
Jan
11

Recuperari vol.1

Ma gandeam zilele trecute sa fac un top 10 al filmelor pe 2010. Dar mi-am dat seama ca nu prea am chef cu adevarat sa fac asta. Si ca mi-e prea lene. Asa ca am preferat sa mai recuperez din restantele mele de anul trecut. Si am retinut 3 titluri:
1) I saw the devil( Ji woon-kim,2010, Coreea)-Desi de-a lungul timpului am avut printre filmele preferate destule”revenge movies”( Once upon a time in the west sau Kill bill,de exemplu),sunt in continuare uimit de ce pot scoate coreenii din acest sub-gen. Dupa deja clasica “revenge trilogy” a lui Park Chan-Wook si superbul” a bittersweet life” vine acest fabulos”i saw the devil” Premisa e simpla: un politist cauta sa-si razbune iubita violata si ucisa. Numai ca prefera sa transforme asta intr-o adevarata vanatoare in care prada este prinsa, eliberata, prinsa din nou,samd..Pana la finalul filmului avem deja 2 monstrii: unul este raul pur, iar celalalt e manat de dorinta de razbunare. Dar oare e o atat de mare diferenta intre ei?
Imaginea,muzica,regia sunt impecabile. La fel si actorii. Iar violenta e exact atat cat trebuie sa fie. Si nu e nicio secunda gratuita. Film esential.
2) The Town(Ben Affleck,2010)-Desi am vazut multe filme cu Ben Affleck, nu mi-a placut niciodata ca actor. L-am tolerat in filmele lui Kevin Smith cu un plus pentru Chasing Amy. Ca regizor e mult mai interesant. Dupa ce “Gone baby,gone” fusese o ecranizare suprinzator de eficienta, “The Town” e deja cel mai bun “heist-movie” din ultimii ani. Si mi-era dor de un film de genul asta. Comparatiile cu “Heat” sunt inevitabile,dar nu e vina nimanui ca filmul lui Michael Mann a setat standardul pentru genul asta.Mentiuni speciale pentru Jeremy Renner care demonstreaza ca prestatia din “The hurt locker” nu a fost un accident, si in special pentru Pete Postlethwaite pentru care din pacate a fost ultimul rol. A fost o iesire din scena frumoasa. Goodbye, mr Kobayashi!
3)127 hours(Danny Boyle,2010)-Povestea e arhicunoscuta, mai ales ca e bazat pe un fapt real, deci nu o sa insist. Filmul e bun si reuseste sa capteze atentia pe toata durata lui. Dar Danny Boyle are mult de munca pt a ma face sa uit de oroarea mult(prea) premiata numita” Slumdog millionaire” James Franco e excelent si cam tine filmul in spate. Dar Boyle ar cam trebui sa-si stapaneasca instinctul de a face videoclipuri. Daca stilul asta se potrivea perfect cu “Trainspotting”, nu inseamna ca merge cu orice film. Really now ,Mr Boyle! Poate ar fi fost mai bine daca inainte sa filmeze asta, ar fi putut sa arunce un ochi la  Rodrigo Cortes si al sau ” Buried”
Si ca sa nu zic ca nu am facut topul meu pe 2010: 1) Inception, 2) Toy story 3. Si restul
2 Responses to “Recuperari vol.1”


  1. 1 Nico
    January 11, 2011 at 9:53 pm

    N-am vazut niciunul dintre cele trei filme amintit mai sus…shame on me…Votez, in schimb, pentru Inception.

    P.S. prin primavara o sa mai apara un film interesant, ceva psihologic din cate imi amintesc, oarecum asemanator Inceputului.

  2. January 12, 2011 at 8:56 am

    Shame on you, Laur, ia sa ne educi cum trebuie in materie!;)) Nici eu nu am vazut niciunul din filmele de mai sus


Leave a Reply

